Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

21 Mart 2012

Anne Çorbası


Yemek bloglarına bayılıyorum. Hele bir de güzel fotoğraflarla desteklenmişse Her defasında hissiyatım şu oluyor: O yemekleri yapan kimse, mutfağına gideyim, bir köşede uslu uslu oturayım, o pişirsin, ben yiyeyim:-)
Son zamanlarda ben de yaptığım yemekleri, pastaları (bir elimin sayısını geçmeyecek merak buyurmayınız:-p ) fotoğraflayarak yayınlayayım istiyorum. Gaza gelir biraz ev kadını olurum belki, iki kap yemek pişirir, ahaliyi mutlu ederim:-)
Anneciğimin çorbasını anlatacağım size. Adı zaten "anne çorbası". Annemin yaptığı gibi olmaz tabii ama ondan bana kalan tarifi yapabildiğimce iyi yapmaya çalışıyorum işte..
Bu çorbanın tadı güzel çok. Besleyici, doyurucu, lezzetli.
Bakın nasıl yapıyorum:

Çorbanın ana malzemeleri kırmızı mercimek, yeşil mercimek, tel şehriye, bulgur, pirinç.


Diğer malzemeleri; Küp küp doğranmış 1 soğan ve 1 patates.


Taze domates sosu
( Yazın kilo kilo domates alıp, mikserleyip kaynatmış, kavanoza doldurmuştuk. Kışın taze taze domates kullanmak harika.)

Eskiden yağda soğanı kavurur, sonra salça ekler kavururdum herkes gibi. Artık çoğu yemeği her şeyi çiğden koyarak yapıyorum. Daha sağlıklı. Tadında da bir değişiklik olmuyor. Tüm malzemeleri koyduktan sonra bir kaşık da acı kırmızı biber salçası koydum. Tuz da ekledim ve önce harlı sonra kısık ateşte pişirdim.


Pişmek üzereyken rengi biraz açıktı ama tamamen pişince kızardı istediğim gibi:-)


Ve ta taaaam... Dertlere derman anne çorbası:)
Bol limon, isterseniz nane, isterseniz maydonozla tatlandırın ve afiyetle yiyin..


10 yorum:

  1. Ellerine sağlık şekerim, içeriz şifa niyetine.

    YanıtlaSil
  2. görsellerle birlikte nefis görünüyor. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, yemek fotoğrafı çekmeyi çok seviyorum..Yenileri gelecek inşallah:-)

      Sil
  3. Cok nefis görünüyor, ellerine saglik.Buna benzerini ben de yapiyorum ve icine eriste de ekliyorum. Corbayi cok cok sevenler olarak esim ve ben, bunu kesinlikle cok sevecegiz. En kisa zamanda deneyecegim, tesekkürler bu güzel tarif icin.
    Her yiyisimde seni ve anneni hatirlayip, icimden "nur icinde yatsin" diyecegim..

    YanıtlaSil
  4. Birazdan sevdicek eve dönecek isten. Bu corbaya yaptim ona az evvel. Kendim de tadina baktim simdi, harika...
    Hani yukardaki yorumumda son cümlem var ya... iste ondan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet şaker olsun ve bir kere daha sağol, varol..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...